Konfirmand i valgmenigheden.

Der er tradition for, at en stor del af eleverne på Revninge friskole går til præst i Kerteminde-Dalby valgmenighed.

Kerteminde-Dalby valgmenighed er en grundtvigsk menighed, en fri og selvstændig del af Folkekirken.

Konfirmation i valgmenigheden er altid sidste weekend i april. Der er mulighed for at vælge frit mellem lørdag og søndag.

I valgmenigheden tilbyder vi eftermiddagsundervisning, så eleverne ikke går glip af anden undervisning på friskolen (som hvis man går til præst et sted, hvor der undervises om morgenen.)

Alle elever i 7. kl. er velkomne. Der er også mulighed for at gå til præst i valgmenigheden sammen med sin klasse og så blive konfirmeret i en anden kirke.

Ligesom friskole er det dog ikke gratis. Vi er 100 pct. medlemsfinansierede og modtager ingen statsstøtte eller kirkeskat fra kommunen. Så hvis man ikke er medlem hos os, koster det 2500 kr. at gå til præst og blive konfirmeret her. Det beløb dækker alle udgifter til undervisning, materialer, udflugt, forplejning, konfirmation osv. Beløbet opkræves o. 1. nov. Så der er mulighed for at prøve det af og evt. ombestemme sig inden betalingen skal falde.

Der er også den mulighed, at mindst en af forældrene melder sig ind i valgmenigheden. Så koster konfirmationsforberedelsen ikke noget. Medlemsbidraget er 2.15 pct. af ens skattepligtige indkomst. Vi indberetter det indbetalte beløb til Skat, så ens skattefradrag automatisk øges med et tilsvarende beløb. Man sparer selvfølgelig også kirkeskatten, som p.t er på 0,98 pct.